söndag 6 december 2009

Uppdatering

Imorse invigde vi vår nya kompis med att göra smoothie på hallon. Det tog ungefär 2 sekunder att blanda. Galet fort, vi är vana att stå med handmixer några minuter för att få ett bra resultat.
Igår var vi vid Aspuddens parklek på kalas, eller rättare sagt vi följde med Olivia, vars kompis S fyllde år. Som alltid var det himla trevligt trots mörker och regn, men vad gjorde det när vi bjöds på varmt gott kaffe, grillad korv med bröd samt ponnyridning för barnen. Eller ponny och ponny - det var en stor häst, enligt mig och jag undrade i mitt stilla sinne om O skulle våga sig upp. Hur det gick ser ni på bilden ovan. Hon tyckte dessutom att det var kul och vill ha sitt kalas där i januari.
Vi har också hunnit med att fira bankiren, som haft födelsedag, med god bouef bourgogne samt chokladmoussetårta. Hipp hipp HURRA!





En annan trevlig sak vi gjort är att laga middag med vänner. Eller rättare sagt, de hemmavarande med barn ordnade god 3-rätters för de arbetande. Very nice! För första gången åt jag saltimbocca och det var hur gott som helst. Till det hade vi ragu på potatis, skogschampisar, rödlök och haricot verts.
Bankiren bakade självklart bröd till. Foccacia med tomat, rosmarin och basilika.

Till sist; vanilj-, saffran- och kanelkokta päron med egen chokladsås och vispad grädde. Mums!




Nej, nu har bankiren åkte med båda brudarna till Andy´s Lekland för att möta upp vänner och leka en stund. Själv ska jag återgå till min rättning. JIPPIE!

En fin advent önskar jag er!












1 kommentar:

Madde sa...

Kul att ni är nöjda med mixern! Den är ju bäst! Jag har ett bra recept på en riktigt god svampsoppa som ni kan få prova! Ser ut att vara riktigt god mat! Vi ses till helgen! Kram