söndag 13 december 2009

Livet åter

Puh, vilken helg vi haft! Mestadels roligt, förstås, och så lite jobb. Till att börja med är det klart med kalasande på en stund. Skönt. Jag var helt slut efter gårdagen. Trodde att vi planerat så himla bra med gående bord; allt skulle finnas färdigt och klart, bara att ta och jag skulle hinna prata med folk. Trodde jag. Fattar inget. Stod vid diskbänken hela tiden. Det tog slut, skulle göras nytt - hela tiden. Men, Olivia var nöjd och det är ju huvudsaken. Hon fick massor av jättefina presenter och invigde idag en ny fin kjol med tillhörande väska. Ida(nya dockan från moster och volvomannen) släpper hon inte ifrån sig i första taget. Den ligger nu och sussar fint i docksängen bredvid henne.


Idag har jag jobbat några timmar med det sista inför betygen, som ska rapporteras in imorgon. Det är alltid lika svårt att sätta betyg och i år är inget undantag. Spelar ju in att jag endast haft eleverna 6 veckor i undervisning. Men, men nu är det klart! Så planeringen inför nästa vecka ser ut så här:


¤ baka pepparkakor
¤ göra pepparkakshus
¤ titta på Lucia på dagis
¤ ta med Olivia till jobbet på torsdag
¤ avslutning fredag, laga biffstroganoff
¤ köpa julgransbelysning
¤ kolla ut recept på sill till jul


Höres!

Inga kommentarer: