söndag 20 december 2009

Klappjakt

var jag ute på idag. Jag var inte ensam, om jag säger så. Det kändes ändå OK för det här var mitt första och enda framträdande i affärerna innan jul. I år kör vi julklappsbyte i båda familjerna och det känns finfint, tycker jag. De sista dagarna innan jul ska vi bara ta det lugnt, besöka lite kompisar, kanske åka lite pulka och besöka frisören. Eller lugnt och lugnt; Ella är inne, sedan 2 veckor tillbaka, i en INTE-SOVA-PÅ-DAGEN-period just nu. Det innebär att hon sover mellan 20-45 min per dag. Hon är faktiskt helt oliderligt jobbig efter lunch och framåt. Hon lägger sig för natten vid 5 och sover då mellan 13-15 timmar. Helt galet skönt förstås att få sova till 8 på morgonen, men hon behöver omfördela tiden liite. Men, man kan inte få allt här i livet. Kanske är det så att hon är i övergången till att inte sova alls på dagen? Hon blir ju förresten 13 månader nästa vecka!

Sov gott!

Inga kommentarer: