onsdag 30 december 2009

Nu är det bara...

en dag kvar av det här året. Vad är bättre än att avsluta med fina vänner? Vi åkte skridskor i Björknäs och avslutade med scones och småkakor hemma hos C & co. Very nice! Olivia ville inte åka hem när det väl blev dags, för hennes kompisar V och E hade fått Nintendo Wii av tomten, så det bowlades och golfades till allas förtjusning. Riktigt roligt såg det ut att vara. Jag fick nämligen inte vara med, då någon måste hålla koll på tornadon. Bankiren var ju fullt upptagen med att spela nämligen...Jag vet inte varför men jag har en känsla av att ett sånt spel kommer att hamna i hyllan här hemma också en dag.

Olivia har blivit SÅ duktig på att åka. Jag är helt imponerad. Det har blivit några gånger i år redan och idag åkte vi först vid Zinken och sedan i Nacka. Någon som var sugen på att vara med var Ella. Kanske nästa år? Visst finns det väl skenor med två medar som man kan spänna på vinterstövlarna eller är det jag som fått för mig det?

Nä, nu ska vi smaka rabarber- och marängpajen vi bakat och skära upp vårt godis vi just gjort. Dagen innan julafton smakade vi lite hemgjort godis som bästa grannen gjort och det var så gott, så ikväll gjorde vi en egen sats med snickersrutor att ta med till firandet imorgon.

1 kommentar:

Syster M sa...

Då kommer vi och spelar. Har aldrig provat själv men det ser verkligen roligt ut. Kul att O tycker det är kul med skridskor, en framtida isdansös kanske? Vi hörs av imorgon. Nu ska jag fortsätta plocka i lgh tills imorgon när sista delen av nyåret ska firas här. KRAM