torsdag 19 mars 2009

Badning

Kvällen är här och tjejerna sover sin skönhetssömn. O ville ta på sig sina AIK kläder (matchtröja och shorts) vilket också blev kvällens pyjamas.
Efter en god måltid tillagad och serverad av min kära hustru badade jag och E samt O. Det blir lite trångt i badkaret, O fick för sig att hon skulle leka att hon dyker vilket gjorde att det blev om möjligt trängre än vanligt. Båda gillar att bada och leka i vattnet (det är idagsläget enda sättet att tvätta E under hennes hakor...).

Strax dags för en fruktsallad, något som jag och H fått blodad tand på rejält senaste tiden. Tror nog att vi gjort det nästan varje kväll i någon veckas tid.

Jag har verkligen fått bröd på hjärnan, kommer på mig själv ofta med att fundera på vad jag skall baka för bröd nu och hur jag skall smaksätta dom. Det är roligt och gott att baka och äta det som man själv bakat. Alla tips mottages tacksamt om ni har några förslag.
Jag har länge funderat på att baka en rödbetskaka (tror att den kommer bli väldigt saftig och god) en variant på morotskaka har jag sett. Skall bli intressant framöver, jag återkommer med en rapport hur det testet fallit ut.

Jag funderar på att ta familjen till junibacken på lördag förmiddag, eventuellt höra med några kompisar om de har lust och möjlighet att följa med.
Nu är det dags att skära lite frukt. / bankiren

Inga kommentarer: