onsdag 11 mars 2009

Baby semp 1

Ella äter numera modermjölksersättning, för att helt plötsligt räckte enbart amningen inte till längre. Tänk att det kan gå så fort som en dag till en annan. Jag hade det på känn några dagar innan för att hon var riktigt missnöjd i samband med amningen. Och nu tycker jag att hon är mycket gladare och mycket mer nöjd, sover bättre gör hon också dagtid. Jag är nöjd med att ha kunnat helamma henne 3 månader och är glad att det finns ersättning. Teoretiskt sett innebär det att jag blir friare också, för D kan ju ge henne flaskan, men att ge sig ut på nattliga äventyr och lämna henne, där är jag inte ännu i mitt sinne. Lärde mig förresten idag att det finns spädbarn i det här landet som klassas som svältfödda. De barn som inte får tillräckligt med mjölk och vägrar äta ersättning räcknas som drabbade av "...svält". Pappan till det svältfödda barnet, den mycket trevliga och öppna S, kom inte ihåg riktigt vad läkarna kallade det.


Nehej, nu är det dags att gå till dagis för lite föräldrafika. Trevligt! Jag som redan fikat med J, som kom och hälsade på. Vad hände med att hålla igen? Hörs!


Inga kommentarer: