söndag 22 november 2009

1-års kalas

Som alla andra ettåringar tyckte också Ella att pappret var det allra roligaste!
Fin klänning, va?! Me like Småfolk. Very much!




Här kan ni läsa vad en av gästerna tyckte om tårtan.




För första gången provade jag att baka egen marsipantårta och jag måste säga att den blev mycket bättre än jag trodde. Blir nog fler gånger!

Presentöppning på morgonen. Olivia ville att ge sina paket igår och här har Ella just tagit fram Pippidockan.

Helgen som varit har, minsann, gått i kalasens tecken. Igår firade vi Ella och idag har Olivia varit på kalas hos en kompis. Det har ätits så mycket tårta och fikabröd, och idag också godis, att Olivia haft ont i magen hela kvällen. Nu sover hon skönt men det tog tid att somna och jag fick ligga bredvid hela tiden och klia/stryka på magen och i håret. Hon sa att hon inte skulle fika mer, inte äta glass och bara köpa tidningar hädanefter på lördagar. Hoppas det är bort imorgon!














Ellas kalas blev i alla fall lyckat med italiensk smörgåstårta samt bullar och tårta. Nu får vi ladda om batterierna till den andra dec då bankiren fyller år, men det blir nog en lugn tillställning, skulle jag tro. Sen är det bara Olivia kvar. Och hela jul och nyår men det är en annan historia!





















1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en jätte trevlig kväll! Blir kul att ses på lördag igen! Jag låande chokladkaksbilden av dig! Kram MM