onsdag 22 april 2009

Ella

Ella sov 4 timmar i sträck idag. Det har aldrig hänt förut och jag var tvungen att kolla flera gånger så att hon andades. Jag vet inte vad som tog åt henne. Skönt var det i alla fall för henne - ok, jag tyckte också att det var skönt. Jag hann faktiskt med att köpa lite kläder till O till sommaren. Annars fortsätter jag att ge E lite mer fast föda och det går sådär. Jag tror att morot är det enda hon riktigt gillar än så länge. Jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska få till det med E mattider, dagishämtning och O som vill gå till parken. Det mesta var verkligen så mycket enklare med ett barn. Det kommer nog dröja innan jag vill ge E mat ute bland folk. Jag kommer ihåg att O kladdade mycket, men tror att E är snäppet värre. Herre gud vad kladdigt det blir. E vill hjälpa till själv, så hon tar tag i skeden och vispar runt den i ansiktet och munnen. Det är lätt ett projekt på en timme att ge henne mat. Så nu vet ni vad vi pysslar med!

Inga kommentarer: