tisdag 31 augusti 2010

Wojne, wojne


Jag misstänker starkt att min stora skoltjej är en sk drömelev - lillgammal och plikttrogen. Idag visade hon glatt upp att hon ställt upp alla stolar på bänkarna helt själv i sitt klassrum på em. Hon tillrättavisar gärna andra när de pratar för mycket och är noga med att tala om direkt på morgonen när hon ska gå hem.
Hur ska det här sluta undrar jag förstås...
Annars är jag superhappy över att hon är glad över att gå till skolan, trivs med fröknar och andra barn. Hon har kommit in i gruppen på ett bra sätt och fröknarna ser att hon leker i nya konstellationer varje dag. Av de 70 elever som börjat i höst har 65 gått på dagis här i området. Med tanke på det tycker jag hon är värsta hjälten som klarat av det så bra hittills. Så här i efterhand tror jag att mycket av den nervositet som präglat skolstarten var min egen helt och hållet.


1 kommentar:

Lillasyster sa...

Finare skoltjej får man leta efter!