onsdag 4 augusti 2010

Hjälp!!

Tänk er en fin, hyfsat stor stuga i gott skick med vatten och avlopp, avskild på en egen halvö, en bit utanför Etuna, närmare bestämt i Kvicksund, en härlig sommardag med brudarna springandes ömsom lekandes, ömsom badandes. Själv skulle jag ligga avslappnad i en skön vilstol för turboella har helt osannolikt gått och blivit stillsam och bankiren skulle baka äpplekaka och grilla eftersom vi väntar besök. Fint, va?

Kruxet är att vi inte har nåt sommarställe MEN nu har jag hittat ett till uthyrning på en halvö i Kvicksund, typ 20 cm från vattnet. Ni som känner bankiren vet att han är synnerligen skeptisk till den här idén, egentligen till de flesta av mina idéer men det är ju en annan historia. Han jublade alltså inte. Kan bero på att han frammanar inte riktigt samma bild som jag. Han ser mer sig själv jaga mygg, klippa gräs, fixa grejer som gått sönder och tömma latriner. Men nu har jag fått honom att gå med på att ringa och höra oss för. Och det är nu ni kommer in i det hela, eftersom ni nu kanske förstår att jag behöver lite uppbackning, så han fattar att det inte är en så tokig idé, bara prova några månader nästa år.

So shoot...

3 kommentarer:

Madeleine sa...

Det låter helt underbart tycker jag. Klart ni ska testa och eftersom att jag vet hur själva huset ser ut och vart det ligger så säger jag bara: GO FOR IT!
Det innebär även att ni får träffa oss mer! Kan det bli bättre? PUSS

Svenskamednina sa...

Låter helt underbart!! En riktig hit!Vilket härligt sommarlov ni kan ha där nästa år, så hälsa Bankiren att det är helt klart att testa på. Skönt att hyra för att prova på om landställe är något för er. Ett bra argument!

Anonym sa...

Det är bara att köra tycker jag. Kan säga att det är så skönt att bara kunna gå ut på tomten på sommaren när solen skiner.

Carro