fredag 13 augusti 2010

Trist vecka

Skönt med fredag, tycker jag, efter en vecka som inte alls varit rolig, eftersom jag dels krockade med bilen och dels har ONT i höften. Så nu har jag lovat min kompis gympaläraren att inte springa på 2 veckor. Surt sa räven...Det får gå som det går med Tjejmilen. Det kommer fler lopp. Men jag måste säga att jag är avis på bankiren som imorgon ska springa Midnattsloppet.

Och krocken...ja, en synnerligen sorglig historia, särskilt för vår fina bil som inte är så fin längre men ingen skadades fysiskt iaf. Det är huvudsaken.

Nu är det dags att lägga upp fötterna på bordet och ta det lugnt en kvart. Har alldeles ont i huvudet av alla konferenser dessa dagar. Det gör ont när cellerna ska sättas i rörelse och börja producera och leverera iform av stimulerande och genomtänkt arbetsuppgifter till elever, genomgångar om betyg, vad som krävs och sen kunna ge eleverna (alla 100) omdömen och råd hur de ska nå sina drömbetyg (i 5 ämnen). Samtidigt är det just detta som är det roliga så missförstå mig inte.

Inga kommentarer: