torsdag 4 februari 2010

Svårt att förstå





Återigen står vi hyfsat frågande inför människors arbetstider härhemma, precis som när vi började lämna Olivia på dagis.

Ella har ju, som ni vet, så smått börjat på dagis och som det ser ut nu lämnar vi henne till halv 8 på mogonen. Inte sent men inte heller jättetidigt. Hur många barn tror ni är på dagis halv 8?

Ett. 1. Helt öde med andra ord. Jag tror INTE att alla barnen på hennes dagis har föräldrar som arbetar i Liljeholmen och därmed uppstår ju frågan - vilka tider folk befinner sig på jobbet??!!

Tur är väl att det aldrig bekommit mig särskilt mycket att mina barn går på dagis, för mina barn har alltid gillat dagis och jag har varit nöjd med det och tycker att dagis kan ge en stimulans och glädje som jag/vi som föräldrar inte kan tillgodose fullt ut. Tänk bara på vad mycket lär sig!!!

Jag förstår inte riktigt heller de som sätter prestige i att ha sina barn så lite som möjligt och skryta med det. Å andra sidan påverkas väl min ståndpunkt av att vi ALDRIG haft någon annan möjlighet...















2 kommentarer:

Svenskamednina sa...

Funderar över exakt samma sak! Och vi som "bara" jobbar 35h i veckan på jobbet! Hur får folk ihop det.Är det någon som jobbar heltid egentligen?

Du förresten jag har fixat ditt rum idag. Ska bara göra lite finjustering, men den är redo att användas.

Mamibami sa...

Eller hur?
Skönt att fler funderar på samma sak som oss.

Då ska jag ta och ta en titt i mitt rum! Jag niger å det djupaste.