lördag 6 februari 2010

Mamibami hjärta gungan

Igår hämtade Ella från dagis för första gången. Det kändes nästan lite högtidligt och så spännande förstås. Bankiren har ju hela tiden varit så nöjd och positiv med alltihop, så jag hade lite förväntningar. Jag konstaterar bara att jag är djupt imponerad av verksamheten, personalens kompetens så här långt och omtanken om barnen, som känns ännu lite viktigare när barnet är litet och inte kan prata.

Under rundturen fick jag se barnens språkverkstad, matte- och formhörna, målarverkstad samt deras egen teater där de större barnen spelar teater för de mindre.

Deras omtanke om Ella, att hon ska känna sig trygg och må bra när hon är där är fantastisk; de lägger om sina scheman så att de av "hennes" personal alltid är där vid hämtning och lämning, de har märkt att hon blir orolig när det blir mycket spring, folk som går in och ut så då anpassar de verksamheten så att en personal är i närheten av E och stannar där så att det blir mer lugn runt henne i alla fall. Det är ju fantastiskt, tycker jag och man blir SÅ tacksam. Det märks också att E gillar sina fröknar, vilket är förståligt.

Inga kommentarer: