måndag 22 februari 2010

Kaos

Tur i oturen att jag inte skulle iväg till jobbet idag med tanke på det enorma kommunikationskaos som präglat Stockholm idag. Vi i Liljeholmen har tur eftersom tunnelbanan går hyfsat regelbundet. Olivia och jag åkte in till stan på fm och såg de folksamlingar som bildats i väntan på ersättningståg, människor överallt; längs vägar, mitt i vägar i väntan på skjuts, antar jag, långa köer av bilar som blockerade tvärbanan och bussar. Herregud!

Vi rörde oss tämligen smärtfritt, måste jag säga och hade en jätterolig dag tillsammans. Först åt vi lunch på McDonalds och satt där och pysslade en stund med leksak som följde i Happy meal, därefter såg vi Prinsessan och Grodan. En bra film, tyckte vi. Grädden på moset var att man kunde köpa en Prinsessan och grodan-meny med popcorn och dricka. Sen gick vi och handlade lite kläder till Olivia och hämtade Ella.

Så skönt...att vara ledig. Jag har två veckors ledighet framför mig och det är lite svårt att förstå, den här veckan är Olivia-mamma vecka och vi gör bara saker O vill.

Inga kommentarer: