fredag 16 oktober 2009

Dagis på schemat

Idag var det Olivias första dag på dagis efter 3,5 månaders uppehåll. Tänkte lite innan, precis som igår, att det kanske kunde bli lite jobbigt, särskilt när jag skulle gå. Men, hur fel hade inte jag? Hon hade knappt tid att säga hej då och den planerade halvdagen blev en heldag, då fröken tyckte att det gått hur bra som helst. Så överenskommelsen blev att om de märkte på dagis att hon verkade trött så skulle de ringa, annars skulle vi hämta klockan 3. Och vi hämtade en glad tjej klockan 3. Jag har sällan sett O så glad som imorse då jag lämnade henne och fick genast lite dåligt samvete för att jag hållit henne borta från dagis och kompisar - som alltid har varit SÅ viktiga för henne - så länge. Även om min och bankirens tanke var god; familjetid tillsammans. Nu ska hon i alla fall inte behöva vara borta mer!

Hon var dessutom strålande snygg i ny snygg jacka från Helly Hansen och därmed vet ni vad jag har gjort sedan jag landade i tisdags - spenderat pengar. Förra året köpte vi inte en grej till vintersäsongen och det tar vi ju igen med råge nu kan jag meddela. Dessutom köper jag bara kläder som jag tycker är snygga och det blir lite dyrare ibland. Men så är det när man är lite kinkig på kläder.

Inga kommentarer: