fredag 8 maj 2009

Olivia

Det är väl så att alla föräldrar tycker att just deras barn är världens finaste och mest speciella, och så även bankiren och jag. Jag vet inte riktigt hur andra barn är eftersom jag inte levt eller upplevt någon på riktigt nära håll och kanske är det därför jag tycker att det Olivia och Ella gör är bäst av allt. Jag menar att jag inte har en aning om de gör som andra eller inte. (Till viss del fattar jag också att de är som alla andra). Ikväll när vi kom hem bad O om sitt förkläde och frågade vad hon skulle laga för mat. Jagkommer inte ihåg vad jag svarade, bara att hon tyckte det var för svårt. - Jag gör korv och makaroner istället, svarade hon. Jag trodde hela tiden att hon skulle låtsas laga mat och förstod att hon menade allvar när hon började ta fram stekpannan och ville sätta på vattnet till makaronena. Det var bara det att vi skulle äta något helt annat och vi hade ingen korv hemma. Hon börjar gråta och blir jätteledsen för hon ville laga mat åt oss. Det blev inte bättre förrän jag lovade att hon skulle få göra salladen och laga mat nästa vecka.

När bankiren kom hem ikväll berättade han att han måste köpa nya glasögon som kostar jättemycket pengar.

- Pappa, du kan få en femtiolapp av mig, svarar hon då.


Är det vanligt för en 4,5-åring? Eller är vår fina fina flicka bäst av alla?


Ja, det var det jag trodde.


Hon är bäst.

Inga kommentarer: