tisdag 26 maj 2009

6 månader idag!!






Vår lilla tjej blir allt större. Numera är hon inte stilla annat än då hon är trött utan ålar sig för det mesta på golvet eller i famnen. Ligginsatsen har jag plockat bort och jag tycker det går bättre och bättre att sitta både i vagn och matstol. Fast hon gillar allra mest att sitta i Babybjörnen, då brukar hon prata och skratta för sig själv. Hon kladdar fruktansvärt mycket då hon äter men gillar i stort sett allt vi ger henne. Nu i veckan ska vi prova att ge henne välling. Hon somnar jättebra själv och sover hela nätterna fram till 5 då hon äter och somnar om efter en stund. Nu börjar hon skratta åt O när hon busar med henne eller faktiskt bara hör hennes röst. Hon är glad för det mesta men otålig och hon vill alltid någonstans. Hon är fantastisk och hon är vår!
Så här firande vi hennes halvårsdag: (sorry, men jag orkade inte vända bilden)

Olivia och jag gjorde den här tårtan efter dagis idag. Jag fyllde och O dekorerade. Vi var förstås tvungna att köpa lite godis eftersom godistårta är det som gäller nu, i alla fall för O. Den blev riktigt god. Jag fyllde den med krossad ananas och skivad banan och jordgubbar - muy buen! Det var så mycket nyttigheter - hmmpf - att jag tog två bitar.

Inga kommentarer: