fredag 15 maj 2009

Fredagskväll

Betyder i vår hem lite god mat och kanske vin till. Så här gott blev det ikväll:
Förätten köpte jag på väg hem från dagis på Våg och består av smörrebröd(6st) och sedan gjorde den skallige parmesanspätta med avokado och ärtskott. Mycket gott!
När jag handlade smörgåsarna såg jag att de sålde morotskaka som såg riktigt god ut, så jag frågade om den var färsk.
- Är den bakad idag?
-Nej, det är den inte, svarade den manlige expediten.
-Är den torr? (bland det värsta som finns är torr morotskaka)
-Nej, det är den inte.
-Hm, hm, svarar jag. Ok, då jag tar 2 bitar.
-Ja, (han börjar lägga i bitarna) du jag bjuder på de här.
- Jaha, ja det var ju snällt.

Nu återstår att se hur de smakar. Den skallige=bankiren brygger kaffe nu.

Update: de var helt ok. Det märktes dock att de inte var gjorda samma dag. Killen tog säkert det säkra före det osäkra.

Inga kommentarer: