onsdag 14 april 2010

Ella


Lilla Ella som idag har fått 9-10 tänder och ett hiskeligt humör, särskilt på morgnarna. Ibland är hon så arg att vi inte lyckas få i henne frukost innan dagis. Hon vill vara med där det händer och plockar fram bulldozern och plöjer sig fram. Hon är klåfingrig som få och sitter i princip aldrig still, ibland till min förtret. Mamma och nej är de enda orden hon kan säga men lyckas göra sig förstådd ändå utan problem, både hemma och på dagis. Hon är senare med talet men smidigare i motoriken. Hon gillar Olivia och skrattar ofta åt henne, kramas gärna och pussas med öppen mun. Och hon gillar skor - mycket!

Fascinerande att de finaste brudarna utvecklas och skaffar sig egna personligheter, för själv tycker jag att jag är densamma tillsammans med dem. Fast det är klart att jag inte är det men det känns så. Den största förändringen är mitt tålamod, så på så sätt är det ju tur att Ella kom som nr 2.


Inga kommentarer: