måndag 11 januari 2010

Tagen med byxorna nere...

Det är kväll, strax efter 20.00 och hela lägenheten luktar nybakade rågbullar. Som alltid går jag och plockar undan saker efter brudarna och passerar Olivias rum. Olivia som varit vaken sen halv sju för att jag råkade väcka henne.
-Mamma, kom!
-Sover inte du än? (Uppenbarligen inte fastän hon har legat sedan sju)
-Det luktar gott av pappas bröd.
-Mmm, du får äta det till frukost imorgon.
-Ska ni fika?
-Hrmmf, host, host, inte nu.
-Men ska ni äta bröden sen?
-Jaaa, det ska vi kanske.
Här lägger hon armarna över bröstet på täcket, spänner blicken i mig och säger:
-JAG VILL OCKSÅ HA.
Lite jobbigt läge det här, tycker jag. Ska jag neka henne men själv mumsa när hon uppenbart inte är trött.
-Ok, men bara för den här gången.
Behöver jag skriva att hon såg sjukt nöjd ut och var helt oberörd trots att jag började prata om tandtroll, äta på kvällen och tandborstning.


2 kommentarer:

Syster M sa...

Underbaraste!

Anonym sa...

Hon är ju bara för söt!

Carro