lördag 16 januari 2010

5-års kalas

Det gick bra. Idag med kalaset, menar jag. Jag hade noll koll kändes det som; på fika, på Ella som var trött, på ansiktsmålning, på barn utan föräldrar. Populärast blev nog skattjakten. Som vanligt hade vi överskattat åtgången av fika, så nu har vi 50 mackor och 20 pizzabullar att äta upp. Så om någon är sugen på ilte fika är det bara att titta upp en stund, men slå ensignal först så vi är hemma. Imorgon är O bjuden på kalas, så vi lämnar henne till 13 och hämtar henne 17. Japp, det stämmer; kalas i fyra timmar! Eller rättare sagt, tjejkalas för det är bara brudarna i hennes gäng som är bjudna. Som sagt; en kalashelg.

Jag har hamnat i soffan nu efter kalas, tur till Gallerian för inköp av en fin röd PSP till bankiren och röj hemma, och jag känner mig tämligen mör i kroppen. Jag glömde kanske nämna att vi vaknade halv tre inatt, eller vi och vi, Ella vaknade och ville inte sova. Vid 5 bestämde hon sig för att väcka alla på våningsplanet, så vi har haft två trötta tjejer ikväll. Ella somnade 17 och Olivia gick och la sig 17.20, tittade lite på Ronja i sängen och släckte för natten 18.20. Hon var i alla fall nöjd, med alla FINA presenter (så många) och med att ha träffat mormor, farmor och faster som alla hjälpte till att ro allt i land. Vi niger och bockar och tackar för allt! Stor kram till er! Här kommer några bilder från fredag-lördag!

Ja, just det. Om vi inte svarar när ni ringer så beror det på att telefonen laddat ur OCH att Ella gömt den någonstans, som vi inte kommer på. Allt vi vet är att den ligger inte i de sopsäckar vi kastat idag. Så nu vet ni vad vi pysslat med en stund ikväll. Go natt!

2 kommentarer:

Svenskamednina sa...

Verkar som ett lyckat kalas! Vilken tur att dt inte var så kallt!
Bankiren: Grattis till ditt nya PSP. Du kommer inte bli besviken!

Mamibami sa...

Det tror inte jag heller, behöver jag tilläga att han går runt med ett leende och övervakar laddningsprocessen noga och förmodligen finns det en möjlighet till lite spel ikväll.

Bankiren hälsar att han är helt övertygad att du har rätt.
Ska vi säga söndag eftersom V är bjuden på kalas?
Kram