tisdag 19 januari 2010

Dagisdax

Bankiren sa just att han är lika trött och slut idag, efter en dag på dagis, som efter ett träningspass. Trots det bakar han några plåtar med bullar från Pain de Martin, samtidigt som han hävdar att det är avkoppling och så ler han STORT. Jag som trodde att det var där PSP:n kom in i bilden...

Ella debuterade i alla fall med bravur och vi konstaterar ikväll att de (Ellas fröknar) har lite att jobba med under våren, som att få henne att ligga still och kanske tom sova en stund på vilan, att lära henne sitta still på en vanlig liten stol vid maten (hon ramlade av endast en gång idag vilket får ses som en framgång) och att inte attackera de andra barnen. Två dagar kvar av inskolningen. På fredag ska hon gå själv en stund och jag ska försöka följa med och hämta henne. O blir hämtad av bästa vännerna för övernattning i Fredhäll, så kul för henne så jag hoppas det går väl och hon genomför det. Det är inte säkert.

Själv är jag lagom mör i kroppen efter ytterligare ett intensivpass, så jag hoppas jag kommer upp ur sängen imorgon. Men, vad skönt det är att ta ut sig och bli riktigt trött och svettig. En annan positiv sak med träning är att det finns inget uttrymme för egna tankar, särskilt om de är ohälsosamma och tärande.

Inga kommentarer: