onsdag 27 januari 2010

Nervöst

Jag har just kommit hem från informationskväll om sex-årsverksamheten vid Årstadalsskolan. Skolan är verkligen mysig, öppna lokaler, kreativ miljö och det kändes att det fanns en engagerad och trevlig atmosfär i lokalerna. Alla lärare deltog och gav ett bra intryck, framför allt verkade de ha kul ihop och det Åär viktigt för verksamheten och påverkar arbetet med barnen otroligt mycket. De arbetar på ett helt annorlunda sätt än vad jag är van vid, så jag greppar inte riktigt hur det funkar praktiskt. Enda orosmolnet nu är TÄNK OM HON INTE FÅR PLATS!!!! Antalet platser är begränsat och trycket här är stort, inflyttningen av barnfamiljer är, och har varit under några års tid, stor, så jag blev faktiskt nervös.

Update: fast det är klart, skolan är inte färdigbyggd organisatoriskt, hur klarar man anstormningen av elever med en liten (relativt i alla fall) matsal och hur räcker specialläraren till (1 på halvtid). Nu tror jag i och för sig att O inte behöver sådan hjälp men man vet ju aldrig.

Å and ra sidan tror jag man kommer rätt långt med sitt engagemang för elevernas bästa. Dessutom kan man ju fundera över vilka andra alternativ vi har???

Inga kommentarer: