söndag 6 juni 2010

Maran

I tisdags var det min tur, idag var det dags för Olivia att debutera i löpsammanhang. Hon sprang 1080 m från Östermalms IP, till målet inne på Stockholms stadion, på strax under 10 min. Bra, va? Jag är alldeles imponerad; hon stannade endast vid vätskekontrollen och jagade på mig att vi skulle springa fortare. (i hennes åldersgrupp fick en förälder springa med) Det bästa av allt - enligt mig och bankiren, som för övrigt agerade pressfotograf, var att hon tyckte det var roligt, medan Olivia tyckte medaljen och påsen med grejer var roligast.

Hela arrangemanget var fantastiskt, måste jag erkänna. Tänk att få springa in på Stadion, få medalj, höra massor med människor som hejar på och göra det med familj och kompisar. Olivias kompis K sprang också, dock i en annan startgrupp, men han var riktigt snabb, så vi åt gemensam picknick efteråt. Hur sweet som helst. Därefter blev det dags för de äldre barnen att starta och Olivias kompis J var laddad och sprang säkert riktigt fort men vi åkte hem, för vår lillskrutta blev riktigt trött.

Bilder kommer snart...

Inga kommentarer: