måndag 21 juni 2010

Avslut

När jag tittar på bilder som den här har jag fortfarande - efter 5,5 år - svårta att fatta att just vi fick den finaste tjejen ever.


Snart har min stora tjej slutat på dagis. Ojojoj...Idag hade Olivias fröknar ordnat den stora, officiella avslutningen med utdelning av medalj, fin fotopärm, blommor och teckningspåse. Det var tipsrunda och skattjakt, popcorn och picknick. Allt var så himla fint ordnat; de fick gå upp en och en, fick motta sina presenter och fick värsta applåden av alla kompisar och närvarande föräldrar. Jag som får tårar i ögonen always, fick hålla mig från att börja grina, då jag stod och fotade. Jag tror Olivia tycker det ska bli spännande i höst men hon är nervös. Inte konstigt, det skulle vem som helst vara. Jag hade föredragit att hon fick följa några av sina dagiskompisar men så blir inte fallet, då alla 5 börjar vid Högalid. Det ordnar sig men jag har lite svårt att hantera ovisshet - vill helst veta att allt blir bra. Det kommer det men veta det.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Klart att det kommer gå/bli bra. Hon kommer att trivas som fisken i vattnet och skaffa sig nya kompisar på noll tid.
Kramar Moster