söndag 14 juni 2009

Junibacken

Igår lördag åkte jag o juniorerna till Junibacken. Regnet öste ner, vi var alltså inte själva där... på bussen (47:an) från centralen trängde vi oss in med barnvagnen. Det första som händer är att flickan som inte ville sitta i sin vagn blir tvungen att sitta i vagnen och hon reser sig då i vagnen och slår mot vår vagn! För att riktigt demonstrera att det var fel att vi fick åka med så skrek hon hela vägen till Djurgården. Dvs en intressant början på dagen. Men väl där och efter drygt en halvtimmes köande kom jag, Olivia o Ella in. Det är ett bra ställe med mycket att göra för barn.

Pippis pannkakor till lunch (Olivias favvis mat) sedan var det dags för Pippi föreställning:


Efter det mer lek, Ella i babybjörnen hela tiden och mycket nöjd. Det var mycket att titta på, en kort stund i lek tillsammans med O:
Självklart hann vi med sagotåget, strax innan detta somnade Ella och Olivia träffade på Mamma Mu











Efter en dag fylld av lek så begav vi oss mot hemmet för att äta och träffa mami bami som passat på att gå på stan.
En härlig dag, det är tur att vi har en babybjörn, annars tror jag inte att jag skulle orka bära på E ... trots att hon är så liten så blir det tungt efter ett tag att bära på henne.
I eftermiddag är det kalas ute på Långholmen (mysigt väder) för en dagiskompis till Olivia.
En rockring är inköpt och skall slås in!
Förresten, förra veckans konsert med Springsteen var mycket bra, tror att både jag o mutti blev nöjda.
//Bankiren

Inga kommentarer: