fredag 2 juli 2010

Ruskigt...

fint väder har vi här. Så det är bad, bad, bad som gäller. O var med vår granne och hennes barnbarn till Eriksdalsbadet och badade HELA dagen. De hade haft så kul. Men, mycket märkligt...för mig. Halv elva blev det tomt hemma och jag hade hela dagen för mig själv!!! Tillbringade den med Mons Kallentoft på bryggan i solen med en latte och god smörgås, innan jag hämtade hem Ella som nu har sommarlov.
Nästa vecka blir det bad vid Nälsta för oss 3. Olivia går ju på intensivsimskola under 2 veckor. Första veckan är nu avklarad och jag kan konstatera att hon är så himla duktig. Hon klarar det mesta utan särskilt mycket hjälp av fröknar och får mycket beröm. Således har hon fått lära sig att flyta på rygg och mage med platta och bubbla och sparka samtidigt. Det är kul att titta på och jag ser på henne att hon tycker det är roligt. Inte en gång har hon klagat på att ge sig iväg 8 på morgonen för att hoppa i poolen kvart i nio.
Apropå Olivia så har vi inte någon dagistjej längre. I tisdags tog vi farväl med blommor till fröknar och hämtade hem det sista. Det kändes märkligt och lite sorgligt, tycker jag. Olivia själv verkar inte tycka det och tyckte inte det kändes jobbigt att krama fröknarna hejdå. Själv fick jag behålla solbrillorna på , om jag säger så...

Nu väntar helg med kalas för O, bad och imorgon bitti - frukost på Petit France!!
Se upp för solen därute!




Inga kommentarer: