lördag 15 maj 2010

På G igen...

Efter några sjukdagar känner jag mig bättre igen och det känns så skönt. Dessutom har vi kommit iordning efter rumsbytet och så är jag helt solokvist för första gången på kanske - kommer faktiskt inte ihåg - men gissar 2-2,5 år. Helt fantastiskt skönt, tycker jag, utan att skämmas. Alla behöver det, ju. För det bästa är ju att brudarna skuttar runt i trädgården hemma hos faster och P, tillsammans med bankiren.

Så jag har tillbringat min dag i solen nere vid bryggan tittandes på folk, druckit kaffe med trevlig granne och läsandes mattidningar. Nice! Snart ska jag lägga mig och läsa och njuta av att allt jag plockat undan ligger kvar på sin plats imorgon också.

Imorgon blir det blomstershopping till balkongen. Jag har siktat in mig på ett olivträd och lite lavendel till balkongen samt några nya orkideér till lägenheten.

Inga kommentarer: