torsdag 18 mars 2010

Halleluja

Har spräckt en av mina fördomar ikväll. Jag gillar paj. Kycklingpaj. Tacopaj. Ostpaj. You name it I like it. Men, jag har värsta motståndet mot att göra pajskalet, tycker att det är så jobbigt. Observera att det då inte ens är jag som gör paj då vi äter det. Till imorgon då då. Imorgon blir det skink-och ostpaj här hemma och le chef är moi. Ikväll gjorde jag pajdegen med fin assistans av röda faran, aka Kitchen Aid, och j-la vad enkelt det gick. Ha! Jag är fortfarande överraskad.
Fina, va?

Här kommer förresten några bilder på brudarna. När jag jobbar blir det inte så mycket tid över till bloggen, jag jobbar när brudarna lagt sig och det känns svårt att uppbåda energi, särskilt till att skriva inspirerande. Det blir mest en redogörelse om vad som hänt sedan sist.

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Tips: Maizena färdig deg (bara att tillsätta vatten) är att rekommendera. Det använder vi oss av (fast det beror kanske på att vi inte har någon röd fara eller annan färg heller för den delen)!
Finaste bilderna på finaste brudarna!
Love!

Mamibami sa...

Bankiren skulle sniffa och undra vem förädaren är som använt färdig mix? Sen skulle han komma fram till mig, peka på mig och väsa:
-Det är du.