söndag 5 juli 2009

Borta

O är i Eskilstuna ända fram till fredag och hur konstigt är inte det? Det ekar tomt här hemma utan någon som vill ha ens ständiga uppmärksamhet och underhållning. Vi hinner prata och har nyss ätit köpepizza framför TV:n. Känner oss som tonåringar ensamma hemma en hel helg. Och imorgon kommer J och vi ska gå ut och äta på Riche. Galet!

Jag måste säga att allt har gått över förväntan idag, bankiren lämnade henne själv för jag ville bespara mig hennes ledsnad när vi skulle gå. Bra val men det hade gått över snabbt och alles ist gut jetzt. Vi, vi åkte till min snälla svärmor och plockade rabarber, kollade in Hällberga och åt supergod köttfärslimpa a la Kenso. Supertrevligt!
Bankirens mor har dessutom nyss flyttat till fin villa, i Hällberga, och håller på som bäst att fixa och dona både ute och inne. Som alltid blir jag ju lite sugen på eget hus - sommarhus - när jag kommer på besök sådär och vädret är fint. Ja, ja vi får se.

Ja, just det - om jag inte svarar på mobilen så berordet på att den tokdog idag helt utan anledning från en sekund till en annan. Måste nog skaffa en ny!?

Inga kommentarer: